Popierają nas

Samorządy:

Społeczności:

S7 Warszawa-Grójec na liście rezerwowej

źródło: Dziennik Gazeta Prawna S7 Warszawa-Grójec na liście rezerwowejźródło: Dziennik Gazeta Prawna

śr., 26/03/2014 - 11:58

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zatwierdziła listę dróg, które na pewno powstaną do 2020 roku. Odcinek S7 Warszawa-Grójec znalazł się na liście rezerwowej. Co to oznacza?

Drogi, które na pewno powstaną

 

Plan budowy dróg krajowych na lata 2011-2015 był już wielokrotnie aktualizowany i zmieniany. Najprawdopodobniej kolejne jego modyfikacje poznamy w drugiej połowie tego roku. Drogi, które zostały uznane za priorytetowe zostaną wybudowane w pierwszej kolejności. Należy do nich między innymi odcinek S7 Warszawa- Gdańsk, będący częścią trasy ekspresowej S7, łączącej północ z południem Polski. Jest on równocześnie elementem transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T, którego budowa jest jednym z priorytetów Polski. W sumie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, planuje wybudować do 2020 roku ponad 1, 7tys kilometrów dróg ekspresowych i autostrad. 

 

Skąd pieniądze na inne drogi?

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad stworzyła także listę dróg rezerwowych, których budowa będzie możliwa po zdobyciu na nie środków finansowych. Instytucja szacuje, że część z nich będzie pochodziła z oszczędności przy przetargach na inne drogi  (zakłada, że będzie to ok.20%). Reszta środków finansowych uzależniona jest od Unii Europejskiej. Kilka dni temu rozpoczęły się konsultacje dotyczące kwestii środowiskowych w dokumencie implementacyjnym do strategii rozwoju transportu do 2020roku. Na podstawie rankingu w nim zawartego rozdzielane są środki unijne na budowę dróg. Unijne programy operacyjne zatwierdzone zostaną drugiej połowie tego roku. 

 

Co z odcinkiem S7 Warszawa-Grójec? 

S7 Warszawa-Grójec znalazła się na liście rezerwowej GDDKiA. Oznacza, to, że decyzje dotyczące ewentualnego finansowania tego fragmentu, poznamy najprawdopodobniej w połowie tego roku. Równocześnie droga jest odcinkiem sieci TEN-T, której budowa jest jednym z polskich priorytetów, a prace na wielu częściach S7 już trwają bądź są w najbliższych planach. Pozycja potencjalnych dróg do budowy ustalana jest na podstawie kryteriów przydatności i prognoz natężenia ruchu. Pod tym względem S7 Warszawa-Grójec, z prognozami ruchu na poziomie 71 tysięcy pojazdów na dobę, powinna być brana pod uwagę. Jak donosi Dziennik Gazeta Prawna, droga S7 z Warszawy do Grójca, ma duże szanse na realizację po uwolnieniu dodatkowych środków finansowych.