Popierają nas

Samorządy:

Społeczności:

S7 Warszawa Grójec- co się zmieniło od 2012 roku

Trasa S7 Warszawa-Grójec S7 Warszawa Grójec- co się zmieniło od 2012 rokuTrasa S7 Warszawa-GrójecWydane decyzje administracyjne S7 Warszawa Grójec- co się zmieniło od 2012 rokuWydane decyzje administracyjne

pon., 03/02/2014 - 16:32

W grudniu 2011 roku wydana została decyzja środowiskowa dla budowy odcinka S7 Warszawa- Grójec, ważna do 2015 roku.  W tym samym czasie ówczesny Minister Transportu oświadcza na łamach prasy, że będzie szukał pieniędzy na budowę dróg wylotowych z Warszawy. To wszystko stało się przyczyną do powstania inicjatywy Tak dla S7, której celem było zwrócenie uwagi na palącą potrzebę budowy tego odcinka S7, który umożliwiłby odciążenie zakorkowanej ulicy Puławskiej, ułatwiłby komunikacje z najdynamiczniej rozwijająca się częścią aglomeracji warszawskiej oraz usprawniłby komunikację w całej Polsce, tworząc dogodne dla kierowców połączenie między południem a północą kraju.

W lutym 2012 roku powstaje strona www Tak dla S7, profil na portalu Facebook. Tworzymy także petycję, z prośbą o przeniesienie inwestycji związanej z budową S7 z załącznika 2 do załącznika 1 Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015, wykorzystanie zaoszczędzonych środków z przetargów na budowę odcinka S7 Warszawa-Grójec, rozpisanie przetargu na podstawie ostatecznej decyzji Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska oraz o wykorzystanie przy inwestycji budowy S7 systemu Zaprojektuj i Zbuduj.

Stopniowo, do akcji przyłączają się mieszkańcy powiatu piaseczyńskiego, Tarczyna, Grójca i Radomia, lokalne media i przedstawiciele lokalnego biznesu. Wspólnie, przez stronę www, standy do zbierania głosów rozstawione w różnych częściach powiatu piaseczyńskiego oraz na lokalnych piknikach, udało nam się zebrać blisko 6 tysięcy podpisów pod petycją.

 W czerwcu 2012 roku GDDKiA ogłasza przetarg na wykonanie koncepcji programowej odcinka S7 Warszawa- Grójec. Po kilku przesunięciach czasowych i opóźnieniach, w grudniu 2012 roku GDDKiA podpisuje umowę z firmą Jacobs Polska. W maju 2013 roku podpisany zostaje aneks do umowy, która zakłada przyśpieszenie realizacji koncepcji programowej odcinka S7 Warszawa- Grojec, tak aby możliwe było rozpoczęcie przetargu na samą budowę w pierwszym kwartale 2014 roku.

We wrześniu 2013 roku strona rządowa nadaje priorytet budowie Południowej Obwodnicy Warszawy, której finansowanie możliwe jest dzięki zrezygnowaniu z budowy odcinka S7 Warszwa-Grójec. Równocześnie prace nad odcinkiem S7 Warszawa-Grójec wciąż trwają, a spekulacje dotyczące jego przyszłości mnożą się.