Popierają nas

Samorządy:

Społeczności:

S7 a nowy Plan Budowy Dróg Krajowych i Autostrad

 S7 a nowy Plan Budowy Dróg Krajowych i Autostrad

czw., 17/07/2014 - 23:00

Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju zapowiedziało powstanie nowego Planu Budowy Dróg Krajowych i Autostrad. Do końca 2014 roku mamy poznać nową listę inwestycji, które współfinansowane będą ze środków unijnych.

Wiceszef departamentu dróg i autostrad, Rafał Nowak, zapowiedział, że obecna lista budowanych lub planowanych dróg będzie w nowym planie uzupełniona o kolejne pozycje. Powstanie także lista rezerwowa, a znajdujące się na niej inwestycje zostaną zrealizowane gdy pojawią się dodatkowe oszczędności. Jakie będzie kryterium wyboru projektów do nowego PBDKiA? Zapowiedziano, że pod uwagę brane będzie powstanie pełnych ciągów dróg, przede wszystkim ekspresowych.

W marcu tego roku został zaktualizowany obecny plan budowy dróg na lata 2011-2015. Dodano do niego między innymi odcinek S7 pomiędzy Gdańskiem a Warszawą. Co z resztą S7? Planowana jest budowa odcinków krakowskich oraz tych znajdujących się w okolicach Kielc i Radomia. Fragmenty S7 pomiędzy Warszawą i Radomiem oraz Krakowem i granicami woj. Świętokrzyskiego wciąż czekają na realizację i zapewnienie środków finansowych na ich budowę. O wadze tych odcinków dla mieszkańców wspomnianych regionów doskonale świadczy zaangażowanie lokalnych społeczności w walkę o nie. W Krakowie działa inicjatywa społeczna „S7 w Krakowie”, w Warszawie o budowę odcinka Warszawa-Grójec walczy „Tak dla S7”.

Biorąc pod uwagę kryterium powstania pełnych ciągów dróg ekspresowych, bez dwóch ważnych części S7- pomiędzy Warszawą i Radomiem oraz Krakowem i granicą woj. świętokrzyskiego, nie zostanie ono w pełni spełnione.  S7 to nie tylko droga o znaczeniu krajowym. Leży bowiem w ciągu trasy E 27, łączącej północ i południe Europy. Bez wspomnianych odcinków więc nie będzie możliwa także jej pełna realizacja.