Popierają nas

Samorządy:

Społeczności:

"Na początek drogowcy chcą ogłosić przetarg na nową trasę wylotową S7 w stronę Krakowa, tzw. ul. Puławską-bis"

źródło:GW "Na początek drogowcy chcą ogłosić przetarg na nową trasę wylotową S7 w stronę Krakowa, tzw. ul. Puławską-bis"źródło:GW

czw., 02/10/2014 - 23:00

Stolica będzie miała pełną obwodnicę do 2020 roku - powiedziała premier Ewa Kopacz w swoim wczorajszym exposé. Na początek drogowcy chcą ogłosić przetarg na nową trasę wylotową S7 w stronę Krakowa, tzw. ul. Puławską-bis.

Za Gaezta Wyborcza: (z 02.10.2014) 

(...) 

A co z trasami wylotowymi?

Zaawansowana jest budowa drogi S8 omijającej Raszyn i Janki w stronę Katowic, w zeszłym tygodniu wojewoda wydał pozwolenie na prace przy jej odnodze w stronę Krakowa (do Magdalenki). Niedawno po półtora roku udało się rozstrzygnąć przetarg na odcinek ekspresowy drogi S8, który ma omijać Marki - otwarcie w 2017 r. Od zeszłego roku ciągnie się jednak przetarg na trasę S17 w stronę Lublina. Nie zanosi się też na budowę wylotówki na Gdańsk (S7) - brakuje decyzji środowiskowej i pieniędzy, drogowcy najpierw chcą budować odcinek za Łomiankami.

Pewne nadzieje przyniosły za to ostatnie decyzje w sprawie trasy S7 w stronę Krakowa. Rząd uznał, że odcinek Warszawa - Grójec jest na czwartym miejscu wśród inwestycyjnych priorytetów. To trasa, która odblokowałaby ul. Puławską między Piasecznem a stolicą. Najnowszy harmonogram przewiduje ogłoszenie przetargu w pierwszym kwartale 2015 r. i oddanie drogi do ruchu w 2019 r. - Pod warunkiem zarezerwowania w budżecie pieniędzy. Potrzeba 1,7 mld zł na budowę i wykup gruntów - zastrzegło wczoraj biuro prasowe Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, uznając jednak, że "prace przygotowawcze dla tej inwestycji są bardzo zaawansowane".

Potwierdza to Agnieszka Stefańska z mazowieckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Informuje, że projektowanie wylotówki na Kraków powinno się zakończyć na przełomie roku i na początku przyszłego drogowcy będą gotowi do ogłoszenia przetargu na wybór wykonawców. Budowa blisko 30-kilometrowej trasy ekspresowej ma być podzielona na trzy odcinki: węzeł Lotnisko w Warszawie - Lesznowola, następny do węzła Tarczyn Północ i kolejny do istniejącej już obwodnicy Grójca. Premier Ewa Kopacz często jeździ nią w rodzinne strony do Szydłowca. Budowa obwodnicy tego miasta właśnie się zaczęła, trwa przetarg na obwodnicę Radomia. Brakuje tylko wygodnego wyjazdu z Warszawy.

Tekst dostępny na: http://m.warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,106541,16738141,Premier_Kopacz_obiecuje_obwodnice__A_co_z_trasami.html?pelna=tak